به‌مناسبت هفته جوان برگزار شد:

کارگاه آموزشی سبک زندگی سالم و پیشگیری از سرطان‌های شایع در بانوان

  • 20 Feb 2024
  • کد خبر: 1649563
  • 22014

کارگاه آموزشی سبک زندگی سالم و پیشگیری از سرطان‌های شایع در بانوان

به‌مناسبت هفته جوان برگزار شد:

کارگاه آموزشی سبک زندگی سالم و پیشگیری از سرطان‌های شایع در بانوان

      به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، کارگاه آموزشی سبک زندگی سالم و پیشگیری از سرطان‌های شایع در بانوان با حضور دکتر سیده عالمه یوسف‌نژاد متخصص زنان و زایمان و با همکاری اداره حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و شورای فرهنگی اجتماعی خوابگاه حضرت زینب(س) در نمازخانه خوابگاه دختران برگزار گردید.

       بر اساس این گزارش، دکتر یوسف‌نژاد با اشاره به اهمیت سبک زندگی سالم در سلامت روحی و جسمی افراد، گفت: تحقیقات ثابت کرده است افرادی که از عادت‌های سالم در زندگی پیروی می‌کنند، عمر بسیار طولانی‌تری دارند، پس همه باید با به‌کارگیری این روش در زندگی، در این مسیر گام بردارند.

       وی در ادامه به تشریح اصلی‌ترین سرطان‌های شایع در زنان و راه‌های پیشگیری از آن پرداخت و افزود: اغلب سرطان‌ها سابقه فامیلی دارند و شیوه زندگی و محیط پیرامون نیز در بروز این بیماری تاثیر به‌سزایی دارد. برخورداری از یک رژیم غذایی سالم، شیوه زندگی مناسب، انجام فعالیت‌های فیزیکی منظم، کنترل وزن و عدم استفاده از دخانیات می‌تواند از بروز بسیاری از سرطان‌ها پیشگیری کند.

      دکتر یوسف‌نژاد با تاکید بر این‌که به‌طور کلی بعضی از سرطان‌ها در زنان بیشتر از مردان دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: این امر با تفاوت سیستم بدنی زنان و مردان در ارتباط است که از مهم‌ترین سرطان‌های شایع در زنان می‌توان به سرطان سینه، سرطان رحم و سرطان تیرویید اشاره کرد.

      لزوم رعایت بهداشت در خوابگاه‌ها و زندگی جمعی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قارچی و عفونی از دیگر مباحث مربوط به این کارگاه آموزشی بود که با طرح سوالات از سوی دانشجویان و دریافت پاسخ مدرس کارگاه به پایان رسید.

 

روابط عمومی دانشگاه مازندران

​​​​​​​