با فرا رسیدن هفته بسیج مستضعفین صادر شد:

پیام تبریک رییس دانشگاه مازندران به مناسبت هفته بسیج مستضعفین

  • 21 Nov 2023
  • کد خبر: 1240498
  • 35374

پیام تبریک رییس دانشگاه مازندران به مناسبت هفته بسیج مستضعفین

با فرا رسیدن هفته بسیج مستضعفین صادر شد:

پیام تبریک رییس دانشگاه مازندران به مناسبت هفته بسیج مستضعفین

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، هم‌زمان با فرا رسیدن هفته بسیج، دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران ضمن گرامی‌داشت این هفته، این ایام را به همه اعضای خانواده بزرگ بسیج به‌ویژه بسیجیان جامعه دانشگاهی تبریک گفت.

   ​​​​​​​

متن این پیام تبریک به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

       پنجم آذر، یکی از درخشان‌ترین برگ‌های زرین انقلاب شکوهمند اسلامی و یادآور صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین و ارتش بیست میلیونی در مقطع حساس و سرنوشت‌سازی است که نهال نوپای انقلاب اسلامی تازه پا گرفته بود.

       بسیج، میعادگاه اقشار مختلف مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن جهت دست‌یابی به اهداف تشکیل تمدن نوین اسلامی است. بسیج تنها یک واژه نیست، بلکه گنجینه ارزشمندی از شرف، انسانیت، اخلاق، ایثار، همکاری، خردورزی و شناخت فرصت‌ها و ظرفیت‌هاست. بسیج فرهنگ امتداد ولایت‌مداری و پشتیبانی از امام زمان(عج) است و بسیجی محدود به یک قشر، یک طبقه و یک طرز فکر خاص نبوده و نیست.

             نقش‌آفرینی‌ها و عملکرد بسیج طی ۴۴ سال گذشته و حماسه‌سازی‌های ماندگار و جاودانه آن در هشت سال دفاع مقدس و هم‌چنین مقابله هوشمندانه با فتنه‌ها و بحران‌های مختلف جبهه معاندان نظام علیه کشور، آن را به عنوان یک نهاد گره‌گشا در کشور و بین ملت معرفی کرده است و از همین رو، مورد آماج هجمه‌های رسانه‌ای و عملیات روانی پرحجم دشمنان قرار می‌گیرد.

       امروزه حضور موثر بسیجیان با اخلاص و بابصیرت در عرصه‌های علم و فناوری، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، سازندگی و به‌ویژه در محرومیت‌زدایی و مشارکت در طرح‌های بزرگ ملی از جمله مبارزه با اپیدمی کرونا و کمک هم‌دلانه و مواسات به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی و غیرطبیعی که نشان از مسوولیت‌پذیری متعهدانه و راهگشایانه دارد، بر کسی پوشیده نیست.

       اگر نگاه بسیجی در هر حوزه‌ای جاری و ساری گردد، قطعا با دست‌آوردهای عظیم همراه خواهد بود، چنان‌چه سرشکستگی و سرافکندگی دشمنان در حوزه موشکی و فنی، ناشی از وجود تفکر بسیجی در این حوزه‌هاست. در تفکر بسیجی، واژگان”ما نمی‌توانیم” هیچ جایگاهی ندارد. تفکر بسیجی، اراده‌ای سترگ و پولادین می‌سازد که هر سدی، حتی به ظاهر غیر ممکن را از پیش رو برمی‌دارد.

       این‌جانب ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج به آحاد بسیجیان مخلص و تجلیل از شهیدان و حماسه‌سازان این نهاد مقدس و تجدید میثاق با آرمان‌های نظام و رهبری، پشتیبانی همه‌جانبه دانشگاه مازندران از اهداف عالیه بسیج را در سایه رهبری‌ داهیانه رهبر معظم انقلاب اعلام و تاکید می‌کند تردیدی نیست تفکر مقاومت و فرهنگ بسیجی ملت ایران، موجبات تحقق آرزوی جامعه بشری در رهایی از چنگال سلطه‌گران و سلطه‌پذیران روزگار، توام با زندگی شرافت‌مندانه و سعادت‌مند را فراهم خواهد آورد.

دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد

رییس دانشگاه مازندران

آذر 1402