با حضور مسوولان و دانشجویان:

پنجمین دوره رویداد استارت‌آپی کوک، کوک شد

  • 04 Mar 2024
  • کد خبر: 1696198
  • 38521

پنجمین دوره رویداد استارت‌آپی کوک، کوک شد

با حضور مسوولان و دانشجویان:

پنجمین دوره رویداد استارت‌آپی کوک، کوک شد

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، مراسم افتتاحیه رویداد استارت‌آپی کوک با حضور دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، مهندس علیپور معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی، مربیان و شرکت‌کنندگان رویداد در سالن همایش شهید آوینی دانشکده هنر ومعماری برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، دکتر قاسمی در این مراسم با بیان اهمیت برگزاری رویدادهای استارت‌آپی در توسعه فرهنگ کارآفرینی و ایجاد شور و نشاط دانشجویی در حوزه کسب و کار گفت: رویداد کوک، یک فرصت مناسب برای دانشجویان، صاحبان ایده و افراد متخصصی است که به دنبال راه‌اندازی ایده‌های خلاقانه و کسب‌وکارهای ‏نوپا هستند.

       معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: برگزاری کارگاه‌های متنوع، حضور مربیان(منتورها) با تخصص‌های مختلف و بازدید کارآفرینان و صاحبان صنعت در فرآیند ۴روزه رویداد با هدف انتقال تجربه، بستر مناسبی برای توسعه ایده و محصول شرکت‌کنندگان فراهم خواهد آورد.

      در ادامه، دکتر حجت غنودی دبیر برگزاری این رویداد، با اشاره به ضرورت فراگیری مهارت‌های فردی و عمومی به ویژه مهارت‌های کارآفرینی در کنار مهارت‌های تخصصی، بیان داشت: امروزه همگام با پیشرفت تکنولوژی، کسب‌و‌کارها نیز تغییر کرده و کسانی در این رقابت موفق خواهند بود که از فناوری و نوآوری در کسب‌وکار خود بهره ببرند.

       دکتر غنودی رویدادهای استارت‌آپی را بستری مناسب برای فراگیری عملی مهارت‌های کارآفرینی و گامی موثر برای حرکت به سمت کسب‌وکارهای فناورانه دانست و در ادامه، ضمن تشریح روند برگزاری رویداد کوک، اظهار داشت: این رویداد ۴ روزه با برگزاری ۵ کارگاه در حوزه‌های ایده‌پردازی، ارایه آسانسوری، بوم ‏ناب، توسعه نمونه اولیه محصول(MVP) و ارایه به سرمایه‌گذار، زمینه را برای افزایش آگاهی و کسب تجربه مفید شرکت‌کنندگان در حوزه ‏کسب‌وکارهای نوپا فراهم می‌سازد.

        مهندس علیپور معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در این مراسم، از همکاری مشترک شرکت شهرک‌های صنعتی در زمینه‌های مختلف ابراز خرسندی کرد و از حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی از شرکت‌های نوپا و دانش بنیان خبر داد.

        در بخش دیگر این رویداد، شرکت‌کنندگان با تسهیل‌گر، مربیان(منتورها) و تیم‌ اجرایی آشنا شده و به ارایه ایده‌های خود پرداختند که از بین ۶۵ ایده ارایه‌شده، 11 ایده انتخاب و شرکت‌کنندگان وارد مرحله تیم‌سازی شدند.

       یادآور می‌شود: این رویداد تا 16 اسفند در دانشگاه مازندران ادامه خواهد داشت و مراسم اختتامیه در روز ۱۶ اسفند در سالن شهید آوینی دانشکده هنر و معماری برگزار خواهد شد.

روابط عمومی دانشگاه مازندران