در آستانه آزمون سراسری نوبت دوم برگزار شد:

نشست توجیهی نمایندگان تام الاختیار، دستیاران و مسوولان حفاظت آزمون سراسر استان

  • 10 Jul 2024
  • کد خبر: 2295113
  • 3125

نشست توجیهی نمایندگان تام الاختیار، دستیاران و مسوولان حفاظت آزمون سراسر استان

در آستانه آزمون سراسری نوبت دوم برگزار شد:

نشست توجیهی نمایندگان تام الاختیار، دستیاران و مسوولان حفاظت آزمون سراسر استان

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، نشست توجیهی نمایندگان تام الاختیار، دستیاران و مسوولان حفاظت آزمون سراسر استان از ساعت 10 روز  دوشنبه 18 تیر 1403 به صورت وبینار برگزار شد.

       دکتر رحمت عباس نژاد سرستی دبیر ستاد استانی آزمون های سراسری با گرامی‌داشت فرا رسیدن ماه محرم، از آزمون سراسری به عنوان یکی از رویدادهای حساس ملی کشور نام برد و اظهار داشت: حساسیت این آزمون و تاثیر آن بر سرنوشت آینده سازان این مرز و بوم در حدی است که در پی سانحه هوایی شهدای دولت با دو هفته تاخیر برگزار می‌شود.

       دبیر ستاد استانی آزمون های سراسری، ضمن تقدیر از زحمات کلیه دست‌اندرکاران آزمون، طی آزمون‌های مختلف خواستار هماهنگی، هم‌افزایی بیش از پیش و رعایت دقیق دستورالعمل‌های اجرایی و حفاظتی به منظور برگزاری آزمونی امن و با کیفیت شد.

       نماینده تام الاختیار سازمان سنجش ادامه داد: مطابق زمان‌بندی انجام شده، دانشگاه مازندران به عنوان مسوول ستاد استانی آزمون‌های سازمان سنجش، مسوول دریافت سئوالات و ملزومات آزمون در مخزن اصلی است که با همکاری بخش حفاظت و مطابق دستورالعمل سازمان سنجش تحویل نمایندگان و مسوولان حفاظت هر حوزه خواهد شد.

       دکتر همت‌الله رورده مسوول حفاظت آزمون استان، درک شرایط روحی داوطلبان توسط عوامل اجرایی و حفاظتی را بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: تکریم تک تک داوطلبان با توجه به شرایط روحی و اضطراب حاکم بر آنان از وظایف ماست.

       مسوول حفاظت آزمون استان، از مسوولان اجرایی و حفاظتی خواست تا سکوت کامل را در حوزه‌های امتحانی برقرار نمایند و هرگونه اختلال صوتی اعم از پروژه‌های ساختمانی، نزدیکی با تردد وسایل نقلیه را از قبل هماهنگی و مدیریت نمایند و همچنین از هرگونه صحبت عوامل اجرایی که منجر به برهم زدن تمرکز داوطلب خواهد شد مطلقا پرهیز گردد.

       مسوول حفاظت آزمون استان همچنین با تاکید بر جدیت در انجام فرایند بازدیدهای بدنی ، تطبیق عکس و مراقبت از داوطلبانی که شبهه تقلب در آنان ایجاد شده است ادامه داد: با آرامش کامل و مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی، شرایط حوزه‌های امتحانی مدیریت گردد.

       دکتر رورده با تقدیر از همکاری شایسته نیروی انتظامی با ستاد برگزاری آزمون‌های استان تصریح کرد: مطابق دستورالعمل ابلاغی سازمان ملی سنجش، حضور نیروی انتظامی مسلح در درب‌های ورودی حوزه‌های امتحانی، مخازن و همچنین زمان دریافت و تحویل سوال و پاسخنانه ضروری است.

       دکتر روده همچنین نمایندگان تام‌الاختیار و مسوولان حفاظت خواست تا در خصوص تامین نیروی برق با اداره‌های برق شهرستان‌ها مستقیما تعامل داشته و با تاکید و تشریح حساسیت آزمون به‌دلیل دمای هوا، سرمایش و  نور کافی حوزه‌ها، خواستار عدم قطعی احتمالی برق و جلوگیری از هرگونه اختلال در روند برگزاری آزمون شوند.

       در بخش دوم، دانیال هدایتی کارشناس اداره آزمون‌ها، تغییرات دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان سنجش را برای حاضران تبیین کرد.​​​​​​​