به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه برگزار گردید:

نخستین سمپوزیوم حقوق با عنوان حقوق پزشکی در رویه مراجع قضایی و شبه قضایی

  • 29 May 2024
  • کد خبر: 2002541
  • 2666

نخستین سمپوزیوم حقوق با عنوان حقوق پزشکی در رویه مراجع قضایی و شبه قضایی

به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه برگزار گردید:

نخستین سمپوزیوم حقوق با عنوان حقوق پزشکی در رویه مراجع قضایی و شبه قضایی

        به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، نخستین سمپوزیوم حقوق با عنوان حقوق پزشکی در رویه مراجع قضایی و شبه قضایی در روز یک‌شنبه ۶ خرداد در سالن اجتماعات شهید آوینی دانشکده هنر و معماری برگزار گردید.

       بر اساس این گزارش، در این مراسم که با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان جامعه حقوقی و پزشکی استان به‌ویژه اعضای هیات‌های انتظامی بدوی و تجدیدنظر پزشکی استان برگزار شد، در چارچوب دو پنل متشکل از حقوقدان، متخصصان پزشکی و قاضی دادگستری، اصلی‌ترین چالش‌های قضایی دعاوی قصور پزشکی و باروری پزشکی، توسط اعضای پنل مورد ارزیابی، نقد و تبادل نظر قرار گرفت. در پایان نیز اعضای پنل به پرسش‌های حاضران پاسخ دادند.

       لازم به یادآوری است: در ابتدای مراسم، دکتر زهرا محمودی دبیر سمپوزیوم و عضو هیات علمی گروه حقوق، با اشاره به اهمیت روزافزون مطالعات میان رشته‌ای در سیاست‌گذاری‌های علمی و پژوهشی که زاییده چندوجهی شدن موضوعات و وجود مناسبات پیچیده میان مسایل و پدیده‌های اجتماعی است، اظهار امیدواری کرد: گفتمان میان‌رشته‌ای به عنوان ضرورت دنیای امروزی در میان اعضای هیات علمی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و زمینه‌ساز تعاملات بیشتر میان دانشکده‌های پزشکی با حقوق شود.

        دبیر سمپوزیوم حقوق در ادامه، طی توضیحاتی به معرفی رشته حقوق پزشکی و حوزه‌های متنوع تحت شمول آن پرداخت. در پایان این مراسم که با استقبال دانشجویان همراه بود، لوح تقدیر و هدایایی به سخنرانان مهمان توسط معاون پژوهش و فناوری اهدا گردید.

       یادآور می‌شود: پس از بازنگری در شیوه‌نامه برگزاری گردهمایی‌های علمی توسط معاونت پژوهش و فناوری، طیف متنوعی از انواع گردهمایی در قالب‌های تعریف شده توسط اعضای هیات علمی دانشگاه قابل برگزاری است که امید می‌رود باعث تعالی و پویایی علمی بیشتر دانشگاه گردد.

روابط عمومی دانشگاه مازندران​​​​​​​