هم‌زمان با یکصدمین سال تاسیس سازمان استاندارد ایران:

مراسم نکوداشت روز جهانی استاندارد در دانشگاه مازندران برگزار شد.

  • 20 Oct 2023
  • کد خبر: 1124583
  • 78653

مراسم نکوداشت روز جهانی استاندارد در دانشگاه مازندران برگزار شد.

هم‌زمان با  یکصدمین سال تاسیس سازمان استاندارد ایران:

مراسم نکوداشت روز جهانی استاندارد در دانشگاه مازندران برگزار شد

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، مراسم نکوداشت روز جهانی استاندارد و یکصدمین سال تاسیس سازمان استاندارد ایران در دانشگاه مازندران برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این آیین در دانشگاه، بر ضرورت‌های شناخت جامعه از استاندارد تاکید کرد.

       دکتر قاسمی با بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه مازندران در زمینه علمی و پژوهشی، وجود آزمایشگاه‌های متعدد و بهره‌گیری از شبکه آزمایشگاه‌های کشور، اظهار امیدواری کرد دانشگاه مازندران هم‌چون گذشته می‌تواند نقش ویژه‌ای در همکاری با اداره‌کل استاندارد استان داشته باشد.

     دکتر ملاعلی‌پور مدیرکل استاندارد استان مازندران نیز در این مراسم، استانداردها را مجموعه‌ای از مقررات فنی و تخصصی دانست که اجازه می‌دهند محصولات، خدمات، فرآیندها و سیستم‌ها متناسب و با کیفیت تولید و ارایه شوند.

      مدیرکل استاندارد استان به گستردگی فعالیت اداره استاندارد، اصول و راهبردهای سالی که گذشت اشاره کرد و افزود: با شعار استاندارد مردمی، اطمینان‌بخش کیفیت و امیدآفرین از ظرفیت مردمی استفاده می‌کنیم. گزارشات مصرف‌کنندگان در این مسیر برای ما راهگشا و اثربخش است.

      عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در فعالیت‌های تخصصی استاندارد, پاسخگو بودن و شفافیت را سرلوحه کار قرار دادیم و از صنایع استان به‌طور جدی دفاع کردیم.

      در بخش دیگری از این آیین، سید محمود هاشمی مدیر تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران با ابراز این‌که هر کجا صحبت از استاندارد است، برآیندش رضایت مردم است، صیانت از حق و حقوق مردم را هدف اصلی این سازمان اعلام کرد.

      وی اظهار داشت: مرکز ملی تایید صلاحیت ایران از سوی مرکز تایید صلاحیت آسیا پس از ۲۴ سال به این توانمندی دست یافت که در سطح بین‌المللی نیز دارای اعتبار باشد و آزمون‌های کیفی که در ایران انجام می‌شود در سطح بین‌المللی نیز مورد وثوق باشد که این اتفاق باعث تسریع صادرات محصولات و اعتبار ملی خواهد شد.

     طی توافق‌نامه‌ای با اداره‌کل استاندارد استان، دفتر همکاری‌های دو طرف سال گذشته در دانشگاه مازندران دایر شد. هم‌چنین در پایان مراسم از واحدهای نمونه تولیدی صنعتی استان تقدیر و قدردانی شد.

    یادآور می‌شود: هر ساله ۲۲ مهرماه به روز جهانی استاندارد اختصاص می‌یابد که به‌عنوان یک رویداد جهانی جشن گرفته می‌شود  تا به اهمیت و نقش استاندارد در توسعه جوامع و اقتصادها تاکید شود.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی​​​​​​​