دبیر کارگروه استانی آمایش آموزش عالی:

ماموریت‌گرا کردن زیرنظام‌های آموزشی در دستور کار کارگروه استانی آمایش آموزش عالی است

  • 24 Jan 2024
  • کد خبر: 1530004
  • 17406

ماموریت‌گرا کردن زیرنظام‌های آموزشی در دستور کار کارگروه استانی آمایش آموزش عالی است

دبیر کارگروه استانی آمایش آموزش عالی:

ماموریت‌گرا کردن زیرنظام‌های آموزشی در دستور کار کارگروه استانی آمایش آموزش عالی است

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر رحمت عباس‌نژاد سرستی دبیر کارگروه استانی آمایش آموزش عالی روز سه‌شنبه 3 بهمن در جمع معاونان آموزشی دانشگاه‌های استان گفت: ماموریت‌گرا کردن زیرنظام‌های آموزشی در دستور کار کارگروه استانی آمایش آموزش عالی است.

        بر اساس این گزارش، معاون آموزشی دانشگاه معین ادامه داد: توسعه کمی زیرنظامهای آموزشی در مقطعی که تقاضای دانشجو  برای ادامه تحصیل زیاد بوده است زمینه‌ساز  تعدد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در استان در حال حاضر شده است، این در حالی است که بررسی آمار پذیرفته‌شدگان با آمار ثبت‌نام شدگان در زیرنظامهای آموزشی فاصله قابل توجهی را نشان می‌دهد.

        دکتر عباس‌نژاد تصریح کرد: در شرایط فعلی نیاز جامعه به بازار کار، زمینه‌ساز جهت‌گیری نظام آموزش عالی به مهارت محورکردن رشته‌های دانشگاهی شده است و بر همین اساس باید به صورت برنامه‌ریزی شده فعالیتهای زیرنظامهای آموزشی را ماموریت‌گرا و در راستای مزیت‌های نسبی استان، نیازهای جامعه، صنعت و بازار کار هدایت کرد.

       معاون آموزشی دانشگاه معین که در دومین جلسه کمیته سامان‌دهی کد رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد سخن می‌گفت با اذعان به اینکه در صورت کافی نبودن مستندات، شورای گسترش در خصوص وضعیت رشته‌های دانشگاه‌های استان تصمیم‌گیری خواهد کرد، از کلیه معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خواست تا با ارایه مستندات و دلایل توجیهی کافی، پیوست اشتغال، قراردادهای بورس صنعتی و برنامه‌های آتی جهت روزآمد کردن ادامه فعالیت رشته‌ها به سوی شاخص‌های اعلامی با دانشگاه معین همکاری لازم را به‌عمل آورند.

      دبیر کارگروه استانی آمایش آموزش عالی تصریح کرد: نتایج و مستندات دریافتی توسط دبیرخانه کارگروه، آماده‌ سازی و در کارگروه استانی آمایش آموزش عالی که به ریاست استاندار محترم خواهد بود مورد بررسی قرار می‌گیرد هم‌چنین مصوبات کارگروه استانی در شورای گسترش آموزش عالی که با حضور استاندار و رییس دانشگاه معین خواهد بود به تصویب خواهد رسید.

       شایان ذکر است: در این جلسه که با حضور نمایندگان استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دانشگاه معین استان، انجام شد اعضای حاضر به ارایه نظرها و پیشنهادهای کارشناسی در خصوص چگونگی ماموریت‌گرا کردن زیرنظام‌های آموزشی پرداختند.

 

روابط عمومی دانشگاه مازندران