در دیدار سردار طهرانی مقدم با رییس دانشگاه:

فصل جدیدی از جمع‌آوری اطلاعات شفاهی حماسه ششم بهمن آمل در دانشگاه مازندران آغاز شد

  • 20 Nov 2023
  • کد خبر: 1236721
  • 31721

فصل جدیدی از جمع‌آوری اطلاعات شفاهی حماسه ششم بهمن آمل در دانشگاه مازندران آغاز شد

در دیدار سردار طهرانی مقدم با رییس دانشگاه:

فصل جدیدی از جمع‌آوری اطلاعات شفاهی حماسه ششم بهمن آمل در دانشگاه مازندران آغاز شد

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران؛ طی نشستی که با حضور اعضای اصلی موسسه شهید طهرانی مقدم در روز یکشنبه 28 آبان 1402 در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد، اطلاعات شفاهی بسیار مهمی از این واقعه عظیم مردمی در سال 60 بیان گردید.

       بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار که در راستای برنامه‌ریزی جهت هرچه باشکوه‌تر برگزارشدن همایش حماسه ملی ششم بهمن آمل برگزار شد، دکتر علی‌نژاد ضمن گرامی‌داشت یاد و جایگاه شهید حسن طهرانی مقدم، مقاومت امروز مردم غزه و محور مقاومت در مقابل اسراییل غاصب را ثمره تلاش‌های این شهید بزرگوار دانست و با برشمردن اهمیت حماسه مردمی ششم بهمن آمل، بر لزوم کار علمی در این خصوص تاکید کرد.

       در ادامه، سردار محمد طهرانی مقدم رییس این موسسه به بیان اهمیت واقعه ششم بهمن آمل پرداخت و با بیان مطالبی از حضور سردار شهید حسن طهرانی مقدم و تلاش‌های بی‌دریغ وی در راستای تشکیل شاکله اصلی فرماندهی سپاه منطقه 3 کشور(گیلان و مازندران) اظهار داشت: اگر بخواهیم واقعه ششم بهمن آمل را از باقی مسایل استان منتزع کنیم، روایت ما از این واقعه ناقص خواهد بود. برای همین بررسی اوضاع سیاسی و اجتماعی این استان قبل از انقلاب اسلامی و در سال‌های اولیه انقلاب مهم است.

       سردار طهرانی مقدم در ادامه افزود: این مساله مهمی است که چرا منافقان و گروه‌های چپ مثل اتحادیه کمونیست‌های ایران، بیشتر در استان‌های شمالی فعالیت می‌کردند و به همین جهت و در راستای تبیین این مهم، برگزاری چنین همایش‌های علمی با محوریت‌های مختلف می‌تواند باعث آگاهی جامعه امروزی از اصل وقایع صورت‌پذیرفته در آن زمان گردد.

       دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران و دبیر علمی همایش ملی حماسه ششم بهمن آمل نیز در این نشست به اهمیت پیونددادن دانشگاه با تاریخ‌نگاری وقایع مردمی در آغازین روزهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش‌هایی از این دست می‌تواند باعث پیوند بیشتر دانشگاه با بدنه جامعه شود.

       در آغاز این نشست، دکتر محمد رادمرد معاون فرهنگی، پشتیبانی و پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و دبیر اجرایی همایش، گزارشی از فرآیندها و مسیری که تاکنون در زمینه برپایی همایش ملی حماسه ششم بهمن آمل طی شده است، ارایه کرد.

       یادآور می‌شود: در دیدار سردار محمد طهرانی مقدم(برادر سردار شهید حسن طهرانی مقدم، پدر موشکی ایران) و یکی از اعضای اصلی فرماندهی سپاه منطقه 3 کشور(گیلان و مازندران) در زمان واقعه ششم بهمن آمل با دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه، فصل جدیدی از جمع‌آوری اطلاعات شفاهی حماسه ششم بهمن آمل شکل گرفت.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی​​​​​​​