بر اساس نظام رتبه‌بندی نیچر ایندکس 2023 انجام شد

صعود دو پله‌ای دانشگاه مازندران و کسب رتبه هشتم دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی برتر کشور

  • 07 May 2024
  • کد خبر: 1895899
  • 3777

صعود دو پله‌ای دانشگاه مازندران و کسب رتبه هشتم دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی برتر کشور

بر اساس نظام رتبهبندی نیچر ایندکس 2023 انجام شد:

صعود دو پله‌ای دانشگاه مازندران و کسب رتبه هشتم دانشگاهها و موسسات پژوهشی برتر کشور

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه از صعود دو پلهای این دانشگاه و قرارگیری در جایگاه هشتم دانشگاهها و موسسات پژوهشی برتر کشور مطابق نظام رتبه‌بندی نیچر ایندکس(Nature Index, 2022-23)  خبر داد.

     بر اساس این گزارش، دکتر قاسمی با اعلام این خبر افزود: در نسخه جاری رتبهبندی نیچر ایندکس که از اول دسامبر 2022 تا 30 نوامبر 2023 را در برمیگیرد، دانشگاه مازندران با 11 مقاله و با سهم برابر 14/5 ، از میان 115 سازمان ایرانی شامل موسسات و دانشگاهها با دو پله صعود، در جایگاه هشتم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور قرار گرفته است.

         معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خاطرنشان کرد: پایگاه اطلاعاتی نیچر ایندکس متشکل از وابستگی سازمانی نویسندگانی است که در 82 نشریه برتر علوم طبیعی(Natural-Science) مقاله چاپ کردهاند. این رتبه‌بندی، دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی دارای تحقیقات با کیفیت در زمینه‌های علوم زیستی، شیمی‌، فیزیک، علوم زمین و محیط زیست  را در سال ۲۰۲۳ مورد بررسی قرار داده است. در این رتبه‌بندی علاوه بر تعداد مقاله، سهم موسسه در نگارش مقاله با در نظر گرفتن نویسندگان سایر موسسات و وزن حوزه موضوعی نیز لحاظ می‌شود.

https://www.nature.com/nature-index/institution-outputs/generate/all/countries-Iran/all

https://www.nature.com/nature-index/institution-outputs/articles/all/countries-Iran/Iran/University%20of%20Mazandaran%20%28UMZ%29/all

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی​​​​​​​