با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران:

سومین رویداد استارتاپی بهره‌وری صنایع در دانشگاه مازندران برگزار شد

  • 21 Feb 2024
  • کد خبر: 1658648
  • 18692

سومین رویداد استارتاپی بهره‌وری صنایع در دانشگاه مازندران برگزار شد

با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران:

سومین رویداد استارتاپی بهره‌وری صنایع در دانشگاه مازندران برگزار شد

             به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، سومین رویداد استارتاپی بهره‌وری صنایع با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران در روز سه‌شنبه اول اسفند ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات دانشکده علوم ریاضی برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران با ارج‌نهادن به برگزاری چنین رویدادهایی اظهار داشت: برقراری ارتباطات گسترده بین دانشگاه و صنعت، زمینه‌ساز هم‌رسانی شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های کوچک‌تر خواهد بود. چنان‌که تجربه برگزاری رویدادهای اخیر نشان داد همکاری بین دانشگاه مازندران و شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران می‌تواند در ایجاد سازوکاری برای همکاری، هم‌افزایی و هماهنگی بازیگران اصلی موثر باشد.

       معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در ادامه با اشاره به اهمیت نوآوری بهره‌ور افزود: توسعه بهره‌وری و نوآوری در تجاری‌سازی علم و فناوری، حرکتی ملی را در بخش‌های اقتصادی و صنعتی اولویت‌دار می‌طلبد که بسیار خرسند خواهیم بود این حرکت از دانشگاه‌ها و در چنین رویدادهای مشترکی آغاز شود.

       دکتر حسن عادلی رییس اداره ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه مازندران و دبیر برگزاری رویداد نیز در این مراسم به تشریح محورهای رویداد در حوزه‌های انرژی، هوشمندسازی، تولید، منابع انسانی، فروش و بازاریابی و هم‌چنین اهداف و لزوم برگزاری رویداد پرداخت.

       دبیر برگزاری رویداد اظهار داشت: این رویداد فرصتی برای هم‌رسانی فعالان صنعتی، مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی سیاست‌گذاری در حوزه صنایع و اساتید صاحب‌نظر دانشگاه در حوزه بهره‌وری به منظور اشتراک‌گذاری ایده‌های بدیع و تجارب زیسته و کاربردی صنایع و هم‌چنین هم‌اندیشی و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی صنایع در این حوزه است.

      دکتر عادلی با اشاره به فرآیند برگزاری رویداد، اعلام کرد: ۴۰ طرح توسط دبیرخانه رویداد دریافت شد که بعد از ارزیابی‌های انجام‌شده، ۱۲ طرح جهت ارایه در حضور کمیته داوران انتخاب شدند که از بین آن‌ها طبق نظر داوران، سه طرح حایز رتبه اول تا سوم شدند.

      هم‌چنین در ادامه مراسم، مهندس کامران‌ علی‌پور معاون صنایع کوچک شرکت‌های شهرک‌های صنعتی استان مازندران ضمن برشمردن چالش‌های بهره‌وری در ایران به اقتصاد اولویت‌دار اشاره کرد و افزود:‌ در صنایعی باید به دنبال بهره‌وری بالاتر باشیم که موجودیت آن صنعت، توجیه اقتصادی داشته باشد. آموزش‌ها به منابع انسانی جهت ایجاد نوآوری از شیوه‌های دست‌یابی به این مهم دست یافت و کمبود نیروی کار ماهر و مدیران خبره را جبران نمود. هم‌چنین باید با تحقیق و پژوهش، حلقه مفقوده و مشکلات صنعت را رصد کرد و به دنبال حلقه مفقوده زنجیره ارزش باشیم تا با سرمایه‌گذاری کمتر، خروجی بیشتری را شاهد باشیم.

        دکتر جهانگیر بای لاشکی معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صمت مازندران نیز در این رویداد بر اهمیت بهره‌وری تاکید کرد و گفت: این مقوله در حال حاضر یک الزام، ضرورت و فرهنگ برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود به‌طوری‌که در همه لایه‌های خدمات و صنایع باید جاری باشد.

       وی منابع انسانی را سرمایه واقعی کسب و کار دانست و افزود: با ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه و مساله‌محوربودن پژوهشهای دانشگاهی هم‌چون پایان‌نامه‌ها و طرح های پژوهشی می‌توان راحت‌تر به راه‌حل‌های حوزه تولید و صنعت دست یافت.

      یادآور می‌شود: این رویداد در دو بخش داوری طرح‌ها و بخش سخنرانی و پنل تخصصی برگزار گردید و در پایان، به طرح‌های برگزیده به شرح ذیل جوایز نفیسی از طرف دانشگاه مازندران و شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران اهدا شد.

۱- طراحی سامانه مدیریت دانش، شرکت جادوی فکر

۲- طراحی و ساخت سیستم  Zero Discharge، شرکت چوب خزر کاسپین

۳- طرح ژلاتین حلال از فرآورده‌های دریایی، شرکت پارمیدا ژلاتین مازندران

روابط عمومی دانشگاه مازندران