در آستانه برگزاری آزمون سراسری نوبت اول:

ستاد استانی برگزاری آزمون‌های سراسری در دانشگاه مازندران تشکیل شد

  • 15 Apr 2024
  • کد خبر: 1805011
  • 2924

ستاد استانی برگزاری آزمون‌های سراسری در دانشگاه مازندران تشکیل شد

در آستانه برگزاری آزمون سراسری نوبت اول:

ستاد استانی برگزاری آزمون‌های سراسری در دانشگاه مازندران تشکیل شد

         به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، در آستانه برگزاری آزمون سراسری نوبت اول، ستاد استانی آزمون‌های سراسری در روز دوشنبه 27 فروردین 1403در دفتر رییس دانشگاه معین تشکیل شد.

آزمون سراسری یکی از مولفه‌های امنیت ملی و عدالت اجتماعی است

       بر اساس این گزارش، دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس ستاد استانی در این جلسه با اشاره به این‌که به منظور بهبود اجرای آزمون‌ها، بخشی از اختیارات سازمان سنجش به استان‌ها تفویض شده است اظهار داشت: یکی از راه‌های تحقق عدالت آموزشی اجرای امن و با کیفیت آزمون‌هاست.

       دکتر علی‌نژاد افزود: آزمون سراسری یکی از مولفه‌های امنیت ملی و عدالت اجتماعی است که نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح جهانی نیز رصد می‌شود.

       رییس دانشگاه معین استان، آزمون سراسری را از حساس‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین رویدادها برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون سراسری امن و بی‌مناقشه، از مطالبات شرکت‌کنندگان در آزمون و خانواده‌های‌شان است.

     نماینده وزیر علوم در استان مازندران با تاکید بر این نکته که ارتقای کیفیت برگزاری آزمون‌ها نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر بین عوامل استانی مشارکت‌کننده در برگزاری آزمون‌ها است، اظهار داشت: ضریب امنیت و سلامت کامل آزمون‌ها، زمینه‌ساز افزایش اعتماد عمومی به نظام آموزشی کشور و امنیت ملی است و ورود هرگونه خدشه به سلامت آزمون‌ها، سرمایه اجتماعی را تهدید و ضریب امنیت ملی را دچار آسیب می‌نماید و به همین خاطر، رسالت برگزارکنندگان آزمون، بسیار خطیر و سرنوشت‌ساز است و کلیه عوامل برگزارکننده باید خود را مکلف به اجرای دقیق دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان سنجش بدانند تا آزمون در امنیت و صحت کامل برگزار شود.

        در ادامه این جلسه، دکتر رحمت عباس‌نژاد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران و دبیر ستاد استانی، گزارشی از فعالیت‌های ستاد و الزامات اجرایی آزمون ارایه کرد و اظهار داشت: 38510 داوطلب در 5 گروه آزمایشی، در 19 حوزه امتحانی و 17 شهرستان در استان به رقابت می‌پردازند.

       دکتر عباس‌نژاد ابراز امیدواری کرد با اجرای دقیق دستورالعمل‌های سازمان سنجش و مصوبات ستاد استانی، آزمون نوبت اول با بالاترین امنیت و کیفیت برگزار گردد.

       دبیر ستاد استانی هم‌چنین از کلیه دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستانی که حوزه امتحانی در آن‌ برقرار است خواست تا ستاد استانی را در برگزاری آزمون یاری نمایند.

       دکتر همت‌الله رورده مسوول حفاظت آزمون استان نیز با اشاره به اقدامات به‌هنگام و موثر نهادهای امنیتی و انتظامی در شناسایی و رصد سوداگران کنکور در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: استانداردسازی مخازن فرعی سئوالات اعم از مجهزبودن به دوربین، حفاظ آهنی و پوشش‌های تعریف‌شده از اولویت‌های بخش حفاظت است که باید اقدامات لازم در این‌خصوص به صورت جدی انجام گیرد و در صورتی که طی بازدیدهای ناظران، خدشه‌ای به مخزنی وارد باشد به سرعت باید در صدد رفع آن اقدام کرد.

       مسوول حفاظت آزمون استان تاکید کرد: باید با آگاهی‌بخشی بیش از پیش به داوطلبان و خانواده‌های‌شان، از گرفتارشدن ایشان در دام گروه‌های سودجو پیشگیری نمود.

       دکتر روده با بیان این‌که آزمون سراسری یک رویداد ملی است اظهار داشت: همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی با ستاد و حوزه‌های امتحانی، لازمه برگزاری یک آزمون سالم، ایمن و باکیفیت خواهد بود.

       یادآور می‌شود: آزمون سراسری نوبت اول، روزهای پنج‌شنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

روابط عمومی دانشگاه مازندران