دبیر ستاد استانی آزمون‌های سراسری مازندران:

رقابت 35 هزار و 699 داوطلب در آزمون سراسری نوبت دوم در استان مازندران

  • 08 Jul 2024
  • کد خبر: 2276980
  • 1115

رقابت 35 هزار و 699 داوطلب در آزمون سراسری نوبت دوم در استان مازندران

دبیر ستاد استانی آزمون‌های سراسری مازندران:

رقابت 35 هزار و 699 داوطلب در آزمون سراسری نوبت دوم در استان مازندران

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر رحمت عباسنژاد سرستی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه معین و دبیر ستاد استانی آزمون‌های سراسری مازندران از رقابت 35 هزار و 699 داوطلب در آزمون سراسری نوبت دوم در استان خبر داد.

       بر اساس این گزارش، دکتر عباس‌نژاد با بیان این‌که این تعداد از داوطلبان در پنج گروه آزمایشی شامل ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت می‌کنند افزود: از مجموع داوطلبان، تعداد 12848 داوطلب مرد و 22 هزار و 105 داوطلب زن هستند که در 19 حوزه امتحانی در 17 شهرستان شامل: آمل، بابل، بابلسر،‌ بندپی شرقی،‌ بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس و نوشهر، رامسر، ساری، سوادکوه، قایم‌شهر، کلاردشت، محمودآباد، نکا و نور به رقابت خواهند پرداخت.

       دبیر ستاد استانی با اشاره به تعویق برگزاری آزمون به‌دلیل سانحه پیشآمده برای شهدای خدمت و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در این فاصله، مهلت مجددی به داوطلبان جامانده از ثبت‌نام آزمون داده شد که مطابق آمار اعلامی، 746 داوطلب جدید در استان مازندران در کنکور سراسری ثبت نام کردند.

       معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه معین استان با اشاره به برگزاری آزمون سراسری نوبت دوم سال ۱۴۰۳ در 19 حوزه امتحانی عنوان کرد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنج‌شنبه 21 تیر، گروههای هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح روز جمعه 22 تیر برگزار می‌شوند.

       دکتر عباس‌نژاد تصریح کرد: کارت ورود به جلسه این آزمون از روز یکشنبه 17 تیر 1403 در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در دسترس است و داوطلبان باید برای دریافت کارت خود به پایگاه آزمون سراسری سازمان سنجش مراجعه نمایند. همچنین، در صورت هرگونه مغایرت، بلافاصله به باجههای رفع نقص که از روز چهارشنبه 20 تیر 1403 در بابلسر، سازمان مرکزی دانشگاه مازندران و در سایر شهرهای محل برگزاری آزمون مستقر خواهند شد مراجعه نمایند.

       دبیر ستاد استانی آزمونهای سراسری با بیان این‌که مطابق دستورالمعل سازمان ملی سنجش، بههمراه داشتن هرگونه وسایل اضافی نظیر خوراکی و ابزارهای الکترونیک اعم از موبایل، ساعت و انگشتر هوشمند، ماشین حساب و ... در جلسه آزمون ممنوع می‌باشد به داوطلبان تاکید کرد تا صرفا وسایل موردنیاز برای آزمون اعم از پرینت کارت ورود به جلسه، کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار، مداد سیاه نرم پررنگ، پاک‌کن و مداد تراش را به همراه داشته باشند.

       دکتر عباسنژاد با بیان این‌که مطابق برنامهریزی ابلاغی سازمان ملی سنجش، درهای حوزهها در ساعت مقرر بسته خواهد شد از داوطلبان خواست در روز برگزاری آزمون، شرایط و مسافت منزل تا حوزه امتحانی را بررسی کرده و حداقل یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل حوزه امتحانی حضور داشته باشند.

       وی ادامه داد: فرآیند برگزاری آزمون، صبح‌ها ساعت ۸ و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و درهای اصلی حوزه‌های امتحانی به ترتیب راس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴ بسته خواهد شد.

       یادآور میشود: در آزمون سراسری نوبت دوم مجموعا 984214 داوطلب شامل 620557 داوطلب زن و 363657 داوطلب مرد در سراسر کشور به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد 63 درصد را داوطلبان زن و 37 درصد را داوطلبان مرد تشکیل میدهند. نتایج آزمون نوبت دوم، براساس تقویم اعلامی سازمان ملی سنجش، نیمه دوم مرداد سال جاری و نتایج نهایی کنکور سراسری نیز نیمه دوم شهریور ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

 

روابط عمومی دانشگاه مازندران