علی‌رغم افزایش دانشگاه‌­های حائز رتبه:

حفظ جایگاه دانشگاه مازندران در نظام رتبه‌بندی آسیایی تایمز 2024

  • 06 May 2024
  • کد خبر: 1884666
  • 5782

حفظ جایگاه دانشگاه مازندران در نظام رتبه‌بندی آسیایی تایمز 2024

علی‌رغم افزایش دانشگاه­‌های حائز رتبه:

حفظ جایگاه دانشگاه مازندران در نظام رتبه‌بندی آسیایی تایمز 2024

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه از حفظ جایگاه قبلی دانشگاه مازندران در نظام رتبه‌­بندی آسیایی تایمز در سال 2024 ، علی‌رغم افزایش دانشگاه‌­های حائز رتبه در این نظام رتبه‌­بندی خبر دادند.

       بر اساس این گزارش، نظام رتبه‌­بندی بین‌­المللی تایمز یا Times Higher Education (THE)   از جمله نظام‌­های رتبه‌بندی معتبر است که با استفاده از شاخص­‌های کیفیت پژوهش، محیط پژوهشی، آموزش (محیط یادگیری)، ارتباط با جامعه و صنعت، فعالیت‌­ها و همکاری­‌های بین‌­المللی، اقدام به رتبه­‌بندی دانشگاه‌ها می‌­نماید. روش‌شناسی رتبه‌بندی آسیایی تایمز 2024 مانند رتبه‌بندی جهانی تایمز، به طور قابل توجهی تغییر کرده است. تعداد شاخص‌های مورد استفاده از 13 به 18 شاخص رسیده است با این حال مانند روش‌­شناسی پیشین، شاخص­‌های عملکردی در 5 معیار کلی قرار دارند. روش‌شناسی رتبه‌بندی آسیایی همانند روش‌شناسی رتبه‌بندی جهانی تایمز است با این تفاوت که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی این شاخص‌­ها جهت رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی مجدداً تنظیم و وزن‌دهی می‌شوند.

       دکتر قاسمی با اشاره به آخرین گزارش اعلام شده بر اساس رتبه‌بندی مذکور، اعلام کردند که علی‌رغم افزایش دانشگاه‌­های حائز رتبه از 669  به 739 دانشگاه، دانشگاه مازندران موفق شد جایگاه اخذ شده در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در سال 2023 را حفظ کند. بر اساس نتایج رتبه­‌بندی آسیایی تایمز در سال 2024، دانشگاه مازندران، در جایگاه 400-351 قرار گرفت.

 https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/university-mazandaran

روابط عمومی دانشگاه مازندران