با حضور استاندار مازندران:

جلسه کارگروه گردشگری اتاق فکر استان در استانداری مازندران برگزار شد

  • 30 May 2023
  • کد خبر: 310307
  • 17269

جلسه کارگروه گردشگری اتاق فکر استان در استانداری مازندران برگزار شد

 

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، جلسه کارگروه گردشگری اتاق فکر استاندار با حضور سیدمحمد حسینی‌پور استاندار مازندران در ساختمان استانداری برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، استاندار مازندران در این نشست با تاکید بر این نکته که مساله گردشگری در اولویت اساسی استان است، خاطرنشان کرد: لازم است با استمرار این جلسات و فعالیت کمیته گردشگری هیات اندیشه‌ورز، خطوط اصلی و اساسی گردشگری استان برای تصممیات مهم و اساسی ترسیم گردد.

       جواد اسماعیلی رییس اتاق فکر استان نیز در این نشست به طرح رویکردهای اساسی هیات اندیشه‌ورز در حوزه‌های مختلف پرداخت و سپس مطالبی را در مورد فرآیندهای کاری کمیته گردشگری بیان نمود و خواهان استمرار فعالیت این کارگروه و تسری این اقدام در سایر کارگروه‌ها شد.

       در ادامه جلسه، دکتر صادق صالحی عضو هیات علمی دانشگاه مازندران و رییس کارگروه گردشگری اتاق فکر، به ارایه گزارش مبسوط سلسله جلسات کمیته گردشگری در طی یک‌سال اخیر پرداخت و اظهار داشت: جلسات کمیته گردشگری با هدف تعامل میان همه ذی‌نفعان اصلی و در بیش از 32 جلسه در شهرهای مختلف استان برگزار گردید.

       دکتر صالحی افزود: این جلسات محدود به مرکز استان نبوده و به میزبانی بخش دولتی یا خصوصی از گلوگاه تا رامسر را در برگرفت. در هر جلسه بین 20-30 نفر از مجموع ذی‌نفعان بخش صنعت، دولت و دانشگاه حضور پیدا کردند و به طرح دغدغه‌ها، چالش‌ها و مشکلات خود پرداختند. علاوه بر این، بیش از 23 مورد بازدید میدانی توسط اعضای اصلی کمیته گردشگری در مناطق مختلف شهری و روستایی استان انجام شد تا هیات اندیشه‌ورز به صورت میدانی نیز با چالش‌های مطروحه در جلسات مواجه شود.

       رییس کارگروه گردشگری اتاق فکر استاندار با تاکید بر این‌که با استفاده از روش دلفی و پیاده‌سازی مباحث جلسات، موضوعات اصلی احصا و سپس در اتاق فکر، این موضوعات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، اظهار داشت: در این مرحله، مباحث با حضور کارشناسان اصلی و نیز مدیران مرتبط، بازنگری‌شده و نهایتا، خروجی این جلسات در قالب یک راه‌کار، به نماینده عالی دولت در استان ارایه گردید.

       در این جلسه، برخی از نمایندگان انجمن‌های حرفه‌ای و نیز مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، نظرات خود را در زمینه فعالیت‌های کمیته گردشگری و تاثیرات بسیار شگرف آن در این مدت کوتاه، ابراز داشتند.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی