معاون آموزشی و تحصیلات‌تکمیلی دانشگاه گزارش داد:

تحولات حوزه آموزش دانشگاه مازندران در راستای تکریم ارباب رجوع و پیشبرد اهداف دولت الکترونیک

  • 09 Jan 2024
  • کد خبر: 1450856
  • 17904

تحولات حوزه آموزش دانشگاه مازندران در راستای تکریم ارباب رجوع و پیشبرد اهداف دولت الکترونیک

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به منظور تکریم ارباب رجوع و تسهیل و تسریع فرایندهای آموزشی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه مازندران و هم‌چنین پیشبرد اهداف دولت الکترونیک، گام‌های موثری برداشته است.

    بر اساس این گزارش، دکتر رحمت عباس نژاد، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، با بیان این موضوع که توسعه خدمات الکترونیکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی سریع، دقیق و مناسب با صرف کمترین وقت و هزینه می‌باشد، به تشریح اقدامات انجام‌شده در این حوزه پرداخت.

       دکتر عباس‌نژاد با اشاره به راه اندازی خدمات ارسال پستی مدارک دانش‌آموختگان در کوتاه‌ترین زمان و عدم نیاز به مراجعه حضوری و تحمل هزینه‌های اضافی و صرف وقت و زمان و هم‌چنین کاهش خطرات ناشی از سفر، این خدمت را اقدامی اساسی و مهم  برشمرد.

       ارتقای سامانه جامع آموزشی گلستان و انجام تمامی امور مربوط به ثبت نام و پذیرش دانشجویان و کلیه خدمات آموزشی در حین تحصیل و هم‌چنین انجام امور مربوط به تسویه حساب و دانش‌آموختگی بدون مراجعه حضوری در راستای سهولت امور و افزایش رضایت‌مندی ارباب رجوع، از دیگر مواردی بود که معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بدان اشاره کرد.

        دکتر عباس‌نژاد فراهم‌شدن بسترهای بایگانی الکترونیکی پرونده‌های دانشجویی را علاوه بر کاهش هزینه‌های مربوط به کاغذ و کمک به حفظ محیط زیست و صرفه‌جویی‌های مالی، منجر به تسریع در پاسخگویی به مراجعات و حتی انجام خدمات آموزشی و عدم تعطیلی خدمت‌رسانی در شرایط ویژه  مانند تعطیلی ناشی از همه‌گیری کرونا و شرایط مشابه دانست و انجام حضور و غیاب الکترونیکی به منظور برقراری عدالت و افزایش اثرگذاری در حضور فعال و به‌موقع دانشجویان را کوششی عملی در جهت ارتقای کمی و کیفی آموزش و از نشانه‌های توسعه آموزشی و الکترونیکی‌کردن امور عنوان کرد..

      عضو هیات رییسه دانشگاه ضمن تقدیر از حمایت‌های همه جانبه دکتر علی‌نژاد رییس دانشگاه و همکاری و هم‌افزایی تمامی حوزه‌های ستادی، تلاش‌های صادقانه مدیران و نیز کارکنان خدوم خانواده بزرگ معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی را ستود و تاکید کرد که به حول و قوه الهی، تحولات این حوزه برای ارتقای رضایت‌مندی و افزایش بهره‌وری ادامه خواهد یافت.

 

روابط عمومی دانشگاه مازندران
امور رسانه‌های گروهی