در پی هتاکی به مقدسات اسلام صادر شد:

بیانیه‌ هیات رییسه دانشگاه مازندران در محکومیت قرآن‌سوزی در کشور سوئد

  • 02 Jul 2023
  • کد خبر: 506134
  • 58495

بیانیه‌ هیات رییسه دانشگاه مازندران در محکومیت قرآن‌سوزی در کشور سوئد

در پی هتاکی به مقدسات اسلام صادر شد:

بیانیه‌ هیات رییسه دانشگاه مازندران در محکومیت قرآن‌سوزی در کشور سوئد

        به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، در پی هتاکی مزدوران و عمال استکبار جهانی در توهین به ساحت مقدس قرآن کریم و سوزاندن آن در کشور سوئد، هیات رییسه دانشگاه در بیانیه‌ای این اقدام مذبوحانه را محکوم کرد.

         در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ

بی‏‌تردید ما این قرآن را به تدریج نازل کرده‏‌ایم و قطعاً نگهبان آن خواهیم بود.

       امروزه شیطان‌صفتان و کوردلان در برخی از اوقات و به بهانه‌هایی پوچ، با پشتیبانی کشور‌های دارای به اصطلاح آزادی بیان، دست به اقدامات وقیحانه‌ای هم‌چون هتک حرمت به مقدسات اسلامی مانند مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌های جنایتکار و جنایاتی که در حق نمازگزاران انجام می‌شود؛ و این‌بار شاهد به آتش کشیدن قرآن کریم بودیم که دل و جان میلیون‌ها مسلمان را به درد آورد.

       این گناه نابخشودنی دست‌نشاندگان و فریب‌خوردگان نظام سطه در توهین به مقدسات اسلامی، دروغ و تزویر آنان را بیش از پیش نسبت به مقوله آزادی بیان و حمایت از حقوق بشر در غرب آشکار می‌سازد و دیگر، کشورهای غربی نمی‌توانند با سخنان عوام‌فریبانه و توخالی، خود را از اتهام مشارکت با این پدیده‌ شوم رها کنند.

       سوزاندن قرآن کریم، اقدامی منزجرکننده و مذموم علیه دین اسلام و نمادهای مقدس اسلامی و توهین به امت بزرگ اسلام در سرتاسر جهان است.

       هیات رییسه دانشگاه مازندران، همگام با آحاد جامعه دانشگاهیان این دانشگاه ضمن محکوم‌نمودن این اقدام وقیحانه، دولت سوئد را مسوول کامل این اقدام شنیع و مذبوحانه دانسته و خواستار مجازات عاملان و تلاش برای جلوگیری از تکرار جنایاتی اینچنین می‌باشد و از تمام آزادی‌خواهان جهان می‌خواهد تا در کنار امت مسلمان، با این بازی پلید توهین به مقدسات که با هدف اسلام‌هراسی، ناامن‌سازی، تقویت افراطی‌گری و خشونت در جهان انجام می‌شود، مقابله کنند.

هیات رییسه دانشگاه مازندران

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی