با حضور نماینده وزارت علوم انجام شد:

برگزاری پنجمین جلسه کمیته تحول دانشگاه مازندران

  • 20 Dec 2023
  • کد خبر: 1351527
  • 20069

برگزاری پنجمین جلسه کمیته تحول دانشگاه مازندران

با حضور نماینده وزارت علوم انجام شد:

برگزاری پنجمین جلسه کمیته تحول دانشگاه مازندران

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، پنجمین جلسه کمیته اجرایی سند تحول دانشگاه با حضور دکتر داوود باوفا، نماینده وزارت علوم در روز سه شنبه 28 آذر برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، دکتر باوفا با اشاره به اینکه مطابق اهداف سند تحول، رویکرد و ماموریت‌های دانشگاه‌ها به لحاظ ساختاری و ماموریتی متفاوت پیش بینی شده است اظهار داشت: ایجاد دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی در دانشگاه‌های کشور در راستای توسعه همکاری‌های بین نهادی برای شناسایی و پاسخ به نیازهای جامعه است که بر همین اساس توجه به کارآفرینی، اشتغال‌زایی و توجه به نیازهای جامعه از اولویتهای تعیین شده در این دانشکده‌ها می‌باشد.

       دکتر باوفا با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص بهره‌برداری بهینه از دریا بر لزوم حرکت به سوی اقتصاد دریا محور اشاره و خاطر نشان کرد: کشورهای چین، سنگاپور و نروژ از جمله کشورهای موفق در حوزه اقتصاد دریا در جهان هستند وی ادامه داد: بدون شک توجه به منابع عظیم و پتانسیلهای مربوط به دریا در شمال و جنوب کشورمان منشا تحولات عظیم اقتصادی خواهد بود.

       دکتر با وفا با ابراز خرسندی از مصوبات دانشگاه مازندران در حوزه علوم و فناوری‌های راهبردی، علوم و فنون دریایی و علوم گردشگری درجلسه‌های پیشین گفت: تمامی این مصوبات از موضوعات استراتژیک کشور هستند که مستلزم پیگیری جدی و عملیاتی سازی برنامه های مرتبط با آنها در دانشگاه است.

       در ادامه جلسه دکتر رحمت عباس‌نژاد سرستی معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به اینکه دانشگاه مازندران در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲  میزبان معاون آموزشی وزارت عتف بوده است گفت: بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی دولتی استان به عنوان پیشران آموزش عالی در استان، پیگیری برنامه های تحولی را از همان ابتدای ابلاغ سند تحول در دستور کار قرار داده است.

       دبیر کمیته اجرایی سند تحول همچنین با بیان اینکه دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران با عنایت به نیاز استان و توانمندی‌های موجود در دانشگاه‌های استان در حال پایه‌ریزی است تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف از ایجاد این نوع دانشکده در دانشگاه‌های کشور پرورش نیروهای متخصص و ماهر بر اساس نیازهای صنایع و جامعه است مطالعات گسترده میدانی توسط مسئول راه اندازی دانشکده انجام شده و در حال انجام است.

       دکتر عباس‌نژاد هم‌چنین گسترش علوم و فنون دریایی و به‌ویژه اسکله تحقیقاتی را از نیازهای ضروری استان ارزیابی کرد و گفت: وجود دانشکده‌های علوم دریایی و محیطی، فنی و مهندسی و علوم اقتصادی مجموعه بسیار مناسبی برای توسعه علوم در حوزه دریاست.

       در ادامه جلسه دکتر سودابه نوری جویباری مسوول پیگیری راه‌اندازی دانشکده علوم و فناوریهای راهبردی و  دکتر عبدالعلی موحدی نیا مسوول پیگیری ایجاد مجموعه علوم و فنون دریایی به ارایه گزارش پیشرفت کار در حوزه ماموریت های تعریف شده پرداختند.

       همچنین دکتر مرتضی موقر مدیر توسعه و برنامه‌ریزی راهبردی دانشگاه نیز با بیان اینکه کلیه مصوبات و ماموریتهای تعریف شده در سند تحول در سند راهبردی دانشگاه نیز گنجانده شده است، اظهارداشت: هماهنگی و همراهی بخش‌های مختلف برای عملیاتی‌سازی ماموریت‌ها و برنامه‌های اصلی دانشگاه بسیار حائز اهمیت است.

       یادآور می‌شود پنجمین جلسه کمیته اجرایی سند تحول با نماینده وزارت علوم به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد.

روابط عمومی دانشگاه مازندران