به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان انجام شد:

برگزاری نشست معاونان و مدیران پژوهش و فناوری دانشگاه‌های منطقه 2 کشور

  • 17 Jan 2024
  • کد خبر: 1480001
  • 23844

برگزاری نشست معاونان و مدیران پژوهش و فناوری دانشگاه‌های منطقه 2 کشور

به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان انجام شد:

برگزاری نشست معاونان و مدیران پژوهش و فناوری دانشگاههای منطقه 2 کشور

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، معاونان و مدیران پژوهش و فناوری و روسای ادارات ارتباط با جامعه و صنعت  دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه 2 کشور(مازندران، گلستان و گیلان) در روز یک‌شنبه 24 دی 1402 در سالن اندیشه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گرد هم آمدند تا در خصوص موضوعات و مسایل مشترک، رایزنی و تبادل نظر کنند.

      بر اساس این گزارش، دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران و دبیر منطقه 2 کشور در این نشست ضمن ارایه گزارشی از مصوبات پیشین به ویژه بیانیه صادره توسط اعضای در جلسه گذشته، بر لزوم استفاده از ظرفیت کلیه دانشگاه‌ها و پارک‌های منطقه 2 جهت اجرایی‌شدن گام به گام بیانیه مذکور تاکید کرد: اجرایی‌شدن مفاد بیانیه، بیانگر ایفای نقش اجتماعی دانشگاه‌ها و تثبیت کارکرد دانشگاه نسل سوم است.

       دکتر شعبان شتایی رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز در این نشست بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی و علمی و به اشتراک‌گذاردن آن‌ها جهت ارتقای هم‌افزایی میان اعضا تاکید و تعریف برنامه‌های اجرایی مشترک در حوزه پژوهش و فناوری را یکی از راه‌های ارتقای همکاری دانست.

       در ادامه، نشست با محوریت انتقال تجارب در موضوعاتی هم‌چون دوره‌های پسادکتری، بالاسری طرح‌های پژوهشی، پاداش مقالات، آیین‌نامه گرنت، شیوه‌نامه اعطای پایه‌های تشویقی و ... ادامه پیدا کرد و اعضا، تجارب و دیدگاه‌های خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. لزوم برنامه‌ریزی برای جلوگیری از افت جایگاه در نظام‌های رتبه‌بندی، از دیگر موضوعات مهم طرح‌شده در این جلسه بود.

روابط عمومی دانشگاه مازندران