با حضور عضو حقوقدان شورای نگهبان انجام شد:

برگزاری نشست علمی با عنوان"نقش دیوان عدالت اداری در صیانت از قانون اساسی"

  • 12 Dec 2023
  • کد خبر: 1317923
  • 14351

برگزاری نشست علمی با عنوان

با حضور عضو حقوقدان شورای نگهبان انجام شد:

برگزاری نشست علمی با عنوان"نقش دیوان عدالت اداری در صیانت از قانون اساسی"

       یه گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، هم‌زمان با فرا رسیدن روز قانون اساسی، نشست علمی با عنوان"نقش دیوان عدالت اداری در صیانت از قانون اساسی" با حضور دکتر غلامرضا مولابیگی عضو حقوق‌دان شورای نگهبان و معاون سابق قضایی دیوان و استقبال پرشور دانشجویان در سالن کنفرانس زنده‌یاد استاد اصغری دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، در این نشست که توسط مرکز پژوهشی مشترک قوه قضاییه و دانشگاه مازندران با همکاری انجمن علمی حقوق و حمایت معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی و پژوهش و فناوری دانشگاه برگزار شد، دکتر سیدباقر حسینی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، بر ضرورت مطالبه‌گری در خصوص اجرای اصول قانون اساسی به ویژه اصول مبتنی بر مبانی اعتقادی و اخلاقی در جهت رشد فضایل اخلاقی و معنوی در جامعه تاکید کرد.

      دکتر مولابیگی عضو حقوق‌دان شورای نگهبان نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه مازندران، به تشریح ابعاد مختلف استناد دیوان عدالت اداری به قانون اساسی، نقش این نهاد در صیانت از این میثاق ملی و دینی و البته چالش‌های حقوقی موجود در این زمینه پرداخت.

      در ادامه، دانشجویان و شماری از اعضای هیات علمی دانشکده به طرح پرسش پرداخته و پاسخ‌های خود را از سخنران جلسه دریافت کردند.

       یادآور می‌شود: در انتهای این جلسه که با حضور دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، هیات رییسه، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار گردید، لوح تقدیر ریاست دانشگاه توسط مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به دکتر مولابیگی تقدیم شد.

       لازم به ذکر است: دکتر مولابیگی پس از پایان نشست مذکور، در گفت‌و‌گویی صمیمانه با اعضای انجمن علمی حقوق و با حضور برخی اعضای هیات علمی دانشکده، به پرسش‌های ایشان پاسخ داده و مطالبات دانشجویان را نیز شنید.

روابط عمومی دانشگاه مازندران