با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان انجام شد:

برگزاری مراسم گرامی‌داشت شهدای خدمت در دانشگاه مازندران

  • 26 May 2024
  • کد خبر: 1983107
  • 1527

برگزاری مراسم گرامی‌داشت شهدای خدمت در دانشگاه مازندران

 با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان انجام شد:

برگزاری مراسم گرامی‌داشت شهدای خدمت در دانشگاه مازندران

         به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، مراسم یادبود و گرامی‌داشت شهدای خدمت(دکتر رییسی رییس‌جمهور فقید و همراهان ایشان) در روز یکشنبه 6 خرداد 1403 با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان دانشگاه مازندران در نمازخانه حضرت ولی‌عصر(عج) پردیس دانشگاه برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، این مراسم که با جزوه‌خوانی و قرائت کلام‌الله مجید توسط قاریان ممتاز قرآن(استاد غفاری و دانشجو مسیح محمدی) آغاز گردید، حجت‌الاسلام قلی‌پور امام جمعه بابلسر و دکتر سیدباقر حسینی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در سخنانی به فضایل و خصوصیات شاخص و برجسته دکتر رییسی و سایر همراهان شهید پرداختند و در پایان مراسم نیز ذکر مصیبت توسط حاج عسکری داداش‌نژاد مداح اهل بیت(ع) و اقامه نماز جماعت انجام شد.

       حجت‌الاسلام قلی‌پور امام جمعه بابلسر با اشاره به ساده‌زیستی آیت‌الله رییسی، زندگی، نگرش، منش و عملکرد رییس‌جمهور فقید را برای سایرین، درس و اتمام حجت بیان کرد و گفت: زندگی ایشان برای ما درس‌های فراوانی داشت. هم درس و هم اتمام حجت که اگر کسی می‌خواهد راه شهیدان را طی نماید، این راه، دست‌یافتنی است.

       امام جمعه بابلسر در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به آیات 109 و 110 سوره صافات افزود: این راه تعالی و تکامل باز است و انسانی که می‌خواهد به آن مقام برسد، می‌بایست در این مسیر قرار گیرد تا به لقاء خداوند نائل گردد و در آن حالت است که نام و یادش را برای همیشه ماندگار و جاودانه می‌کند.

        حجت‌الاسلام قلی‌پور در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی ولایت‌مداری شهید رییسی اشاره کرد و با اشاره به تشییع باشکوه شهدای خدمت در شهرهای تبریز و قم و تهران و بیرجند و مشهد، گفت: آیت‌الله رییسی اگر امروز شهید جمهور شد، به این خاطر است که خود را سرباز ولایت می‌دانست. او فقیرزاده‌ای بود که "آقا" شد. عزت را خدا می‌دهد. او چون با خدا بود، خداوند متعال هم عشق و ارادت او را در دل‌های مردم تجلی ساخت و همگان دیدیم که ملت آگاه، بابصیرت و قدرشناس، چگونه عشق و ارادت‌شان را به نمایش گذاشتند.

              امام جمعه بابلسر در بخش پایانی سخنانش با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: ملت غیور ایران می‌بایست در انتخابات هم حضور باشکوهی داشته باشند و اگر می‌خواهند زحمات شهید رییسی هدر نرود، فردی را انتخاب نمایند که باور و اعتقاد ایشان را داشته باشد.

       در ابتدای این مراسم، دکتر سیدباقر حسینی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، ضمن عرض تسلیت و تعزیت از این ضایعه تاسف‌بار و جان‌سوز، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شهدای خدمت و به‌ویژه شهید رییسی گفت: ایشان 17 ویژگی رییس‌جمهور فقید را در یک پیام بیان کردند. ویژگی‌های بسیار مهم و اساسی که در نوع خود بی‌نظیر است.

       مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، در بخش پایانی سخنانش، تاکید کرد: آنچه که امروز بر ما لازم است، ادامه دادن این مسیر است. ادامه دادن راه پربهجتی که رییس‌جمهور عزیز و محبوب ما داشتند.

       یادآور می‌شود: مراسم گرامی‌داشت شهدای خدمت با حمایت ریاست دانشگاه و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت اداری، مالی و پشتیبانی، بسیج اساتید، بسیج کارمندان، بسیج دانشجویی و روابط عمومی دانشگاه مازندران با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان دانشگاه راس ساعت 11 در نمازخانه پردیس دانشگاه برگزار شد و در ادامه با مداحی و سینه‌زنی و سپس اقامه نماز ظهر و عصر به پایان رسید.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

​​​​​​​