با همت کمیته تخصصی هم‌اندیشی بانوان هیأت علمی دانشگاه مازندران(ایران بانو) انجام شد:

برگزاری اولین اردوی یک‌روزه علمی- فرهنگی برنجستانک ویژه بانوان هیات علمی

  • 02 Dec 2023
  • کد خبر: 1281740
  • 19657

برگزاری اولین اردوی یک‌روزه علمی- فرهنگی برنجستانک ویژه بانوان هیات علمی

با همت کمیته تخصصی هم‌اندیشی بانوان هیأت علمی دانشگاه مازندران(ایران بانو) انجام شد:

برگزاری اولین اردوی یک‌روزه علمی- فرهنگی برنجستانک ویژه بانوان هیات علمی

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، با همت کمیته تخصصی هم‌اندیشی بانوان هیأت علمی دانشگاه مازندران(ایران بانو)، اولین اردوی یک‌روزه علمی- فرهنگی برنجستانک ویژه بانوان هیات علمی برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، در این اردو که با حضور مؤثر و فعال اعضای هیأت علمی بانوی دانشگاه مازندران در روز پنج‌شنبه 9 آذر 1402 برگزار گردید، ضمن تجدید دیدار و برنامه‌­های متنوع فرهنگی - تفریحی، با سخنرانی دکتر فرشته باعزت، دانشیار گروه روان­‌شناسی دانشگاه مازندران با عنوان "نقش روش­‌های خودشفقت‌ورزی در ارتقای کیفیت روابط استاد و دانشجو" با تأکید بر بانوان اساتید و دختران دانشجو همراه بود.

        در این هم‌اندیشی و گفت‌وگو، در خصوص اهمیت آموزش غیرمستقیم و آموزش صحیح مدیریت هیجان­‌ها در جوانان و هم‌چنین مدیریت هیجان در روابط استاد و دانشجو تأکید شد. ناامیدی و فرار مغزها به عنوان راهی برای فرافکنی و فرار از روحیه مسوولیت­‌پذیری و سازندگی، انتخاب تفریحات ناسالم به مثابه راهی خطا در کنترل هیجان­‌های جوانی و .... از مسایل مورد تحلیل و گفت‌وگو بود.

        بانوان هیات علمی دانشگاه مازندران، در این هم‌اندیشی، مهم‌ترین اولویت را فرهنگ­‌سازی برای ارتقای هویت و سبک زندگی ایرانی- اسلامی قلمداد کردند. بهره­‌مندی از ظرفیت ورزش، ادبیات و هنر در برنامه‌ریزی برای تفریحات و اوقات فراغت دانشجویان در محیط دانشگاهی، حمایت از فضا و مبلمانی مبتنی بر سلامت و پاک­‌زیستی در ابعاد جسمانی، روانی و معنوی در محیط دانشگاه(با همت کمیته‌­های تخصصی محیط زیست، علوم ورزشی، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و ...)، ایجاد کمیته تخصصی هم­‌اندیشی از میان دانشجویان فعال دختر(با نام ایران‌دخت) و آسیب­‌شناسی و نیازسنجی براساس اظهارات ایشان، با تأکید بر گوش شنوای ایران‌بانو بر مقتضیات امروز دانشجویان نسل جدید از ذهن و زبان خود ایشان، از جمله راه‌کارهای کوتاه‌مدت، برای ارتقای هویت و سبک زندگی ایرانی- اسلامی اشاره گردید.

       زمینه­‌سازی برای اشتغال­‌آفرینی دانشجویان و تقویت روحیه امید و سازندگی با حمایت از طرح­‌های تحولی در رشته‌های تحصیلی و ارتباط با جامعه و صنعت، حمایت از ازدواج صحیح و مبتنی بر عقلانیت و ارزش­‌های بومی- اسلامی؛ آسیب‌­شناسی چالش­‌های موجود؛ هم‌چنین برنامه‌ریزی برای ارایه مشاوره علمی- تخصصی و برگزاری کارگاه‌­های تخصصی برای انتخاب صحیح و هم‌چنین مدیریت صحیح روابط در دوران دانشجویی، ایجاد روحیه تفکر انتقادی و برگزاری دوره‌های مختلف برای آموزش خردورزی، مدیریت هیجان و احساسات، و هم‌چنین آموزش و حمایت از فرهنگ گفت‌وگوی ثمربخش(مبتنی بر هم‌دلی) نیز از جمله راه‌کارهای بلندمدت مطرح گردید.

       یادآور می‌­شود: اولین ارتباط مستقیم اساتید هیأت علمی بانو با دانشجویان دختر در حال برنامه­‌ریزی است.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

​​​​​​​