با حضور رییس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام انجام شد:

برگزاری اجلاسیه دانشگاه‌های استان مازندران با موسسه ISC در دانشگاه مازندران

  • 06 Nov 2023
  • کد خبر: 1193211
  • 41527

برگزاری اجلاسیه دانشگاه‌های استان مازندران با موسسه ISC در دانشگاه مازندران

با حضور رییس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام انجام شد:

برگزاری اجلاسیه دانشگاه‌های استان مازندران با موسسه ISC در دانشگاه مازندران

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، اجلاسیه دانشگاه‌های استان مازندران با موسسه ISC با حضور دکتر سید احمد فاضل‌زاده حقیقی رییس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در روز دوشنبه 15 آبان 1402 در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

رتبه اول ایران در بین کشورهای پیشرو اسلامی

       بر اساس این گزارش، دکتر فاضل‌زاده در این نشست با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت توسعه و ترویج علم و پژوهش، به بیان گزیده‌ای از تاریخچه پایگاه استنادی ISC و پایگاه‌های استنادی جهان پرداخت و جایگاه و بخش‌های مختلف این پایگاه را تشریح کرد.

       رییس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام با بیان این‌که ISC نماینده دانشگاه‌های کشور و جهان اسلام است، به اولویت‌های پژوهشی و فناوری دنیا اشاره کرد و افزود: ایران در بحث تولیدات علمی، جایگاه چهاردهم را در بین 20 کشور پیشرو جهان در سال 2022 بر اساس اعلام پایگاه وب او ساینس و رتبه پانزدهم را در اسکوپوس داراست.

      دکتر فاضلی هم‌چنین به رتبه اول ایران در بین کشورهای پیشرو اسلامی بر اساس اعلام اسکوپوس و رتبه دوم در وب او ساینس اشاره کرد و خواستار تلاش همه‌ی پژوهشگران در راستای بهبود این موقعیت شد.

      رییس موسسه ISC با تاکید بر حضور 841 پژوهشگر ایرانی در میان پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا، آمار جامعی ار رتبه‌بندی دانشگاه‌های استان در این پایگاه‌های معتبر دنیا ارایه کرد که بر این اساس، دانشگاه مازندران در رتبه‌بندی تایمز در رتبه 1001-1200، 201 250 در ISC و 169 در 8D قرار دارد.

3867عضو هیات علمی، مسوولیت آموزش 155743 هزار دانشجوی استان مازندران را بر عهده دارند

      دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران نیز در این نشست به بیان گزارش وضعیت آموزش عالی استان پرداخت و ضمن اشاره به تاریخچه تشکیل دانشگاه مازندران، افزود: این دانشگاه به عنوان دانشگاه جامع، مادر و معین استان، دارای 13 دانشکده در گروه‌های 4گانه، 415 عضو هیات علمی، بیش از 12 هزار دانشجو، حدود 500 دانشجوی خارجی و 262 رشته - گرایش می‌باشد و به‌عنوان قطب آموزش عالی استان، مسوولیت نظارت بر موسسات آموزش عالی استان را نیز بر عهده دارد.

      دکتر علی‌نژاد به تفکیک برخی از دانشکده‌های این دانشگاه در طول سال‌های گذشته و تبدیل آن به دانشگاه‌های معتبر کشور اشاره و تصریح کرد: استان مازندران هم‌اکنون داری 5 دانشگاه دولتی، 2 دانشگاه علوم پزشکی و سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دولتی و آزاد می‌باشد که 3867 عضو هیات علمی، مسوولیت آموزش 155743 هزار دانشجوی این استان را بر عهده دارند.

       رییس دانشگاه جامع استان هم‌چنین گزارشی از تعداد پژوهشگران برتر پراستناد جهان در استان و نیز نشریات معتبر دانشگاه‌های استان ارایه کرد.

      در ادامه این نشست، دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران و برخی از نمایندگان دانشگاه‌های استان به بیان نظرات و سوالات خود پرداختند و دکتر فاضل‌زاده نیز به این سوالات پاسخ داد.

       یادآور می‌شود: در ادامه حضور رییس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام در دانشگاه مازندران، نشستی با حضور روسا و معاونان دانشکده‌های تابعه دانشگاه برگزار گردید و در خصوص موضوعات مختلف علمی و پژوهشی بحث و تبادل نظر شد.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی