در راستای تحقق جوانی جمعیت و حمایت از خانواده انجام شد:

برگزاری آیین افتتاح مهدکودک در دانشگاه مازندران

  • 09 Sep 2023
  • کد خبر: 827040
  • 29084

برگزاری آیین افتتاح مهدکودک در دانشگاه مازندران

در راستای تحقق جوانی جمعیت و حمایت از خانواده انجام شد:

برگزاری آیین افتتاح مهدکودک در دانشگاه مازندران

           به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، آیین افتتاح مهدکودک دانشگاه با حضور تعدادی از مسوولان و همکاران دانشگاهی برگزار شد.

      بر اساس این گزارش، در مراسم افتتاح این مرکز که در راستای تحقق شعار جوانی جمعیت و حمایت از خانواده انجام شد، دکتر یحیی کامیابی معاون اداری، مالی و پشتیبانی دانشگاه با تاکید بر نیاز دانشگاه بزرگ مازندران به این مرکز اظهار داشت: بهتر و شایسته بود که فضای بزرگ‌تر و گسترده‌تری را ایجاد کنیم اما همکاران مدیریت فنی و طرح‌های عمرانی با حمایت و پشتیبانی رییس دانشگاه و با همکاری مدیریت پشتیبانی، فضایی زیبا و مناسب را آماده کردند و در اختیار این مرکز قرار دادند.

      دکتر کامیابی در ادامه به ارایه گزارشی در خصوص این مرکز پرداخت و گفت: این مهدکودک در  فضایی با حدود ۲۰۰۰ متر مربع مساحت و ۱۸۰ متر بنا واقع شده است و شامل ۳ اتاق ۲۴، ۱۲ و۱۴ متری و یک سالن ۶۵ متری می‌باشد.

      معاون اداری، مالی و پشتیبانی دانشگاه، کاهش دغدغه‌های همکاران در خصوص کودکان و آشنایی کودکان با فضای آموزشی را از مهم‌ترین محاسن ایجاد این مرکز عنوان کرد و خواستار مشارکت دانشگاهیان در توسعه این مرکز شد.

       دکتر سودابه نوری مشاور رییس دانشگاه در امور زنان و خانواده نیز در این مراسم با تاکید بر این‌که سال‌ها چشم انتظاری برای مادران شاغل در دانشگاه که بار مسوولیت خانه و خانواده را دوشادوش مردان و در مواردی تنها به دوش کشیدند، اکنون این چشم انتظاری به پایان رسید، گفت: مادرانی که همیشه نگران فرزندان‌شان بودند و هستند و شاید حضور فرزندان در کنارشان بتواند از دغدغه‌های آن‌ها کاسته و بر تمرکزشان اضافه کند.

       دکتر نوری با اشاره به این نکته که اقدامی که در دانشگاه جامع و معین استان اتفاق افتاد در مسیر جوانی جمعیت و با حمایت کامل ریاست و سایر دست‌اندرکاران دانشگاه رقم خورد، افزود: با پیگیری مداوم موفق شدیم فضایی را در حد بضاعت در دانشگاه مازندران داشته باشیم تا گل‌های باغ زندگی خانواده دانشگاه بتوانند در آن رشد و نمو داشته باشند و امید است تا به مرور، بر امکانات و ظرفیت‌های این مجموعه افزوده شود.

      مشاور رییس دانشگاه در امور زنان و خانواده ادامه داد: با مشاوره دوستان، فرصت را غنیمت شمردیم تا با حضور خیران هنرمند، بازارچه خیریه‌ای را هر چند کوچک راه‌اندازی کنیم تا حضور دو موسسه خیریه فرزندان بی‌سرپرست بتواند به برکت راه‌اندازی این مهدکودک اضافه کند.

       در ادامه، خیری‌نیا مدیر مهد کودک نیز ضمن بیان اهمیت راه‌اندازی این مجموعه در محیط فرهنگی و علمی دانشگاه، از تمامی دست‌اندرکاران راه‌اندازی و افتتاح این مجموعه در دانشگاه مازندران قدردانی کرد.

       تقدیر و تشکر از تعدادی از دست‌اندرکاران راه‌اندازی مهد با اهدای لوح تقدیر، اجرای سرود توسط کودکان و بازدید از بازارچه خیریه از دیگر برنامه‌های آیین افتتاح مهد کودک دانشگاه مازندران بود.

 

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی