در شانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور کسب شد:

افتخارآفرینی دانشجویان پسر و دختر دانشگاه مازندران در مسابقات کشوری

  • 17 Aug 2024
  • کد خبر: 2393661
  • 1089

افتخارآفرینی دانشجویان پسر و دختر دانشگاه مازندران در مسابقات کشوری

در  شانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور کسب شد:

افتخارآفرینی دانشجویان پسر و دختر دانشگاه مازندران در مسابقات کشوری

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، شانزدهمین المپیاد ورزشی قهرمانی دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور از تاریخ 15 تا 25 مرداد 1403 به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، دکتر مرتضی دوستی مدیر تربیت بدنی دانشگاه مازندران با اعلام این خبر افزود: کاروان ورزشی پسران دانشگاه در 10 رشته ورزشی(هندبال، فوتسال، بسکتبال، بدمینتون، تکواندو، کاراته، ووشو، جودو، دوومیدانی و کشتی) با حضور 75 نفر به‌عنوان منتخبان دانشگاه‌های منطقه 2 کشور در مسابقات حضور یافتند.

         دکتر دوستی با اشاره به این‌که در این دوره از رقابت‌ها در بخش پسران، 105  دانشگاه از سراسر کشور اعم از دانشگاه‌های سراسری، غیرانتفاعی، فنی و حرفه‌ای، پیام نور، فرهنگیان و جامع علمی کاربردی در تمامی رشته‌ها حضور داشتند، گفت: ورزشکاران پسر دانشگاه مازندران توانستند مجموعا در رده‌بندی نهایی شانزدهمین المپیاد در 10 رشته فوق با کسب 3 مدال طلا(مقام اولی)، 4 مدال نقره(مقام دومی)، 5 مدال برنز(مقام سومی) و 1 مقام پنجمی و 1 مقام ششمی با کسب 86 امتیاز  به‌عنوان هشتمین دانشگاه برتر از بین 105  دانشگاه شرکت کننده قرار گیرند.

      هم‌چنین کاروان ورزشی دختران دانشگاه مازندران در 9 رشته ورزشی(هندبال، فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، بدمینتون، تکواندو، کاراته ، ووشو و شطرنج) با حضور 75 نفر به‌عنوان منتخبان دانشگاه‌های منطقه 2 کشور در مسابقات حضور یافتند.

     در این دوره از رقابت‌ها در بخش دختران که با حضور 85 دانشگاه برگزار شد، ورزشکاران دختر دانشگاه مازندران توانستند مجموعا در ردهبندی نهایی شانزدهمین المپیاد در 9 رشته با کسب 3 مدال طلا( مقام اولی)، 3 مدال نقره( مقام دومی)، 3 مدال برنز (مقام سومی) و 2 مقام ششمی با کسب 68 امتیاز  به‌عنوان هشتمین دانشگاه برتر از بین 85 دانشگاه شرکت‌کننده قرار گیرند. کسب این افتخار در حالی بود که دانشگاه‌های سطح یک کشور با حضور در 14 رشته ورزشی و با تعداد 120-140 ورزشکار توانسته بودند موفق به کسب مدال‌های بیشتری شده و رده‌های بالاتر جدول را  تصاحب نمایند.

 

  • عناوین و افتخارات کسب شده کاروان ورزشی  پسران  دانشگاه مازندران

*** در رشته کاراته پسران 

کسب 1 مدال طلا در رشته کاراته پسران توسط علیرضا فرجی ، 1 مدال نقره توسط مهرزاد امراه‌زاده ،1  مدال برنز در کاتا تیمی با حضور علیرضا فرجی- مهرزاد امراه‌زاده و سعید احمدی و در مجموع مقام چهارم تیمی مسابقات) با مربیگری معصومی.

*** در رشته بسکتبال پسران

کسب عنوان نایب قهرمانی دانشگاه مازندران توسط مهدی اسماعیلی خطیر، متین آقاجانپور، راستین ترابی، محمدهادی لکزایی، محمدمهدی لکزایی، روزبه رنجبر، جواد قوچی، خالد حسینی، امیرحسین کریمی، محمدصادق براری و مهدی زارع مویدی به مربیگری دکتر علی سارنگ و به سرپرستی کریم هراتی

*** در رشته تکواندو پسران

کسب  1 مدال طلا توسط امیررضا قربانی ، 1 مدال نقره توسط آرمان مهدوی و 1 مدال برنز توسط مرتضی زنده‌دل در رشته پومسه در بخش تکواندو پسران با مربیگری حسین رهبانی  و سرپرستی جواد علی‌پور

*** در رشته ووشو پسران

کسب 1 مدال برنز در رشته ووشو پسران توسط محمد کلبادی‌نژاد با مربیگری دکتر باباگل تبار.

*** در رشته جودو پسران

کسب 1 مدال برنز در رشته جودو پسران توسط ورزشکار مقیمی‌پور .

*** در رشته کشتی آزاد و فرنگی پسران

کسب 2 مدال نقره در رشته کشتی آزاد پسران توسط مبین کریمی و رضا بابانژاد و کسب 1 مقام پنجمی توسط احسان قنبری در رشته کشتی فرنگی با مربیگری سلیمان خمسی و سرپرستی آیت‌الله قاسم‌زاده.

*** در رشته دوومیدانی پسران

کسب 2 مقام پنجمی و ششمی در رشته دوومیدانی پسران در ماده‌های پرتاب وزنه و پرتاب چکش توسط میلاد محمدی با مربیگری علیرضا طهیری و سرپرستی مهران قدیمی

* عناوین و افتخارات کسب‌شده کاروان ورزشی دختران دانشگاه مازندران

*** در رشته کاراته دختران

کسب 3 مدال طلا و مقام اول تیمی در رشته کاراته دختران توسط شقایق امیدوند در وزن 68+، حدیثه عسگری در وزن  61-، آرزو لونجی در کاتا انفرادی، 1 مدال نقره توسط شکیلا شجاعی در وزن 55-،2 مدال برنز در کاتا تیمی با حضور آرزو لونجی، محدثه ناییجی و ستاره خاکپور و مبینا اسدی در وزن 50- و در مجموع مقام اول تیمی مسابقات با مربیگری آتنا خضری.

*** در رشته تکواندو دختران

کسب  1 مدال نقره و مقام دومی مسابقات در رشته تکواندو دختران توسط فاطمه زهرا شیرمحمدی در وزن 57- با مربیگری ندا احمدی.

*** در رشته تنیس روی میز دختران

کسب 1 مدال نقره و مقام دومی مسابقات در رشته تنیس روی میز دختران توسط فائزه نصیرایی با مربیگری کیانوش کابلی.

*** در رشته ووشو دختران

کسب  1 مدال برنز و مقام سومی مسابقات در رشته ووشو دختران توسط هدیه خسروی در وزن 75-  با مربیگری حنانه مداحی.

*** در رشته فوتسال و هندبال دختران

کسب مقام ششمی مسابقات در رشته فوتسال و هندبال دختران در مصاف با رقبای بسیار قدرتمند از دانشگاه‌های برتر کشور و حضور ملی‌پوشان در این دوره از مسابقات هندبال و فوتسال با مربیگری فاطمه ولی‌اله نتاج در رشته فوتسال و فهیمه عالمیان در رشته هندبال.

*** در رشته شطرنج دختران

 مقام چهارمی مسابقات در رشته شطرنج دختران در ماده بیلیتس با حضور فاطمه معتمدی، الهه شیردل- شکیبا فراهانی و بهناز آنالوئی​​​​​​​