با حضور جمع کثیری از دانشجویان:

آیین گرامی‌داشت روز دانشجو در دانشگاه مازندران برگزار شد

  • 06 Dec 2023
  • کد خبر: 1298449
  • 66458

آیین گرامی‌داشت روز دانشجو در دانشگاه مازندران برگزار شد

با حضور جمع کثیری از دانشجویان:

آیین گرامی‌داشت روز دانشجو در دانشگاه مازندران برگزار شد

      به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، هم زمان با فرا رسیدن 16 آذر، آیین گرامی‌داشت روز دانشجو با حضور هیات رییسه دانشگاه و جمعی کثیری از دانشجویان و تشکل‌های مختلف دانشجویی در سالن اجتماعات شهید آوینی دانشکده هنر و معماری برگزار شد.


 

دانشجویان روح بیدار جامعه ما هستند

       بر اساس این گزارش، دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران در این آیین، ضمن گرامی‌داشت روز دانشجو و آرزوی موفقیت برای همگی دانشجویان گفت: دانشجو پرشور، بانشاط و آینده‌ساز بوده و سرمایه‌ آینده این کشور است. امیدی که شما دانشجویان دارید ما را به آینده کشور امیدوار می‌کند.

       دکتر علی‌نژاد با بیان این‌که دانشجویان روح بیدار جامعه ما هستند، اذعان داشت: شما دانشجویان منتقد و انتقادپذیر جامعه ما هستید که نسبت به مسایل اطراف و پیرامون خود قطعا بی‌تفاوت نبوده، احساس مسوولیت کرده و دغدغه دارید.

       رییس دانشگاه مازندران بیان داشت: هوش، ذکاوت و درایت شما دانشجویان ثابت کرده که جوانان عزیز ما در همه ابعاد در دنیا نمونه و الگو هستند.

       دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد با بیان این‌که دوران دانشجویی تکرارناپذیر و بسیار شیرین است و دیگر برنمی‌گردد به دانشجویان توصیه کرد از این دوران، به‌طور احسن استفاده کنند و افزود: با تشکل‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی همکاری کنید و در انتخابات‌ دانشجویی مشارکت کنید تا در سرنوشت دوران تحصیل خود موثر باشید.

       دکتر علی‌نژاد خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را در کنار آموزش‌های علمی و پژوهشی داشته باشید که این‌ها فعالیت‌های مکمل دوران دانشجویی شما هستند.

       رییس دانشگاه معین استان تصریح کرد: دانشگاه علاوه بر علم و دانش، زمینه‌ساز ابعاد شخصیتی دیگر شما است تا شما را به عنوان مدیران، پژوهشگران، استادان و متخصصان آینده کشور آماده کنیم.


 

دانشجو باید سیاسی باشد، اما با تحلیل سیاسی

       حجت‌الاسلام دکتر سیدباقر حسینی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران نیز در این آیین با تاکید بر این‌که ما نباید علت نام‌گذاری ۱۶ آذر به روز دانشجو را فراموش کنیم، اظهار داشت: استکبارستیزی در نهاد و ماهیت دانشجویان ما وجود دارد که سه دانشجوی شهید ما جان‌شان را دادند تا روحیه استکبارستیزی در دانشجویان جلوه کند.

        نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم روز دانشجو را درست گرامی داشته باشیم ابتدا باید ماهیت دانشجو را درست تعریف کنیم. روز دانشجو زمانی درست گرامی داشته می‌شود که ما کارکرد دانشجو را درست تعریف کرده باشیم.

      دکتر حسینی ادامه داد: گام نخست و تعریف اول از دانشجو این است که دانشجو برای کسب علم و دانش وارد دانشگاه شده است. فلسفه وجودی همه ما، شما دانشجویان هستید. دانشجو نباید بگذارد لحظه‌ای به رشد علمی در فضای دانشگاه خیانت شود. هر چیزی که مانع گسترش روند علمی در دانشگاه شود قطعا خیانت به دانشجو و دانشگاه است. گام دوم، تحقیق، پژوهش و درنوردیدن گستره علوم جدید و ضلع سوم آن کار فرهنگی است.

       حجت‌الاسلام دکتر حسینی یادآور شد: دانشگاه مازندران ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند این دانشگاه را تا حد بالایی رشد دهد.

       مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران با بیان اين‌كه مسوولان دانشگاه دلسوزانه پیگیر مسایل دانشجویان هستند و با نگاه پدرانه، دانشجو را تکریم می‌کنند، اذعان داشت: روز دانشجو یعنی دانشجو بی‌پیرایه، راحت، روشن، صریح و واضح انتظارات و مطالبات خود را از مسوول بخواهد و مواردی که در آموزش، پژوهش و فرهنگ به او لطمه می‌زند را مطرح کند.

       مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران تاکید داشت: دانشجو باید سیاسی باشد اما با تحلیل سیاسی، ما در طول تاریخ هرجا که شکست خوردیم به دلیل عدم آگاهی و تحلیل سیاسی بود.

       نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه معین استان تصریح کرد: دانشجو برای تحلیل سیاسی سه وظیفه اصلی دارد؛ یک دانشجوی سیاسی سیاست‌زده و سیاست‌باز نیست بلکه سیاست‌گری دارد. دانشجوی سیاسی فحاش و بد زبان نیست، نقد منصفانه حق دانشجویان عزیز است اما فحاشی هیچ جای توجیهی ندارد و در آخر این‌که دانشجوی سیاسی بی‌بصیرت نیست و خودی و غیرخودی را تشخیص می‌دهند.


​​​​​​​

دانشجویان باید دو جریان علم و آرمان‌گرایی را در پیش بگیرند

     دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران نیز در این مراسم با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو اظهار داشت: همه‌جا و همیشه از دانشگاه این انتظار است که محل جوشش دو جریان حیاتی در کشور باشد، اول جریان علم، دوم جریان آرمان‌گرایی، آرمان‌خواهی و هدف‌گذاری سیاسی و اجتماعی.

       دکتر علویان خاطرنشان کرد: مدیریت آینده کشور به شما دانشجویان سپرده خواهد شد بنابراین باید دو جریان را پیش گرفته و به مرتبه مطلوب برسانید.

       معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران ضمن اشاره به محدودیت فضای برگزاری همایش، از کلنگ‌زنی سالن ۱7۰۰ نفری جدید در آینده نزدیک خبر داد.

       یادآور می‌شود: در ادامه این برنامه، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، سوالات و دغدغه‌های خود را با رییس دانشگاه مطرح و پاسخ‌های لازم را دریافت نمودند. هم‌چنین در پایان مراسم، از دانشجویان برگزیده در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی، قرآنی و ... تجلیل شد.

روابط عمومی دانشگاه مازندران